Mine betingelser

Bryllupsfotograf Thinna Aniella´s betingelser

Det at være bryllupsfotograf på fuldtid, kræver planlægning. For det meste bliver bryllupper holdt om lørdagen. Det vil sige der er 52 lørdage på et år. Jeg har et sted mellem 30-35 bryllupper hvert år, siden 2013. Så det er blevet til et par stykker i bagagen.

Jeg har specialiseret mig indenfor bryllupsportrættet siden 2014.

Da jeres bryllup er “once in a lifetime” og I skal vide, at de aftaler I laver, også er aftaler der bliver overholdt. Kan det være en rigtig god ide at skrive en kontrakt med alle der er involveret i jeres store dag. Og det gælder selvfølgelig også aftalen med fotografen. Eller i hverfald få det skrevet ned på en mail. Jeg tager mit embede meget alvorligt. Så når vi har lavet en aftale, sender jeg en digital kontrakt som bekræfter vores aftale, så I har noget at kunne regne med. Og ikke mindst, så har jeg også noget jeg kunne regne med.

Book gerne jeres dato så hurtig som overhovedet muligt, og især hvis I skal holde jeres bryllup i maj eller august. Mange er ude allerede 1 år i forvejen for disse 2 mdr.

Bryllupspakkens betingelser

Når I har besluttet jer, til hvilken pakker der passer bedst til jeres behov, så skal pakken bestilles. Det gør I enten ved at skrive eller ringe til mig. Bestil her

Her er hvad der kommer til at ske.

Når I har booket jeres dato, så sender jeg efterfølgende en mail, hvor jeg bekræfter jeres dato booking. Efterfølgende får jeg min bogholder til at sende en faktura/bekræftelse (læs nedestående, hvad der står på faktura). Når fakturen er indbetalt, er dagen jeres.

På faktura/bekræftelsen står der:

Betaling:

  • 1. rate falder ved booking af dato, hvor der forudbetales beløb svarende til 50% af pakkens pris.
  • 2. rate betales senest 30 dage før booket bryllupsdato. 

“Bekræftelse på reservation af dato den xxxxx forudbetales 50 % af pakkens pris, svarende til xxx,- senest den xxxx. Når beløbet er indbetalt, er dagen jeres. Det resterende beløb skal senest være indbetalt den xxxx”. (svarende til 30 dage fra reservations datoen) Jeg bekræfter når jeg har modtaget forudbetalingen.

Fortrydelsesret /refusion

Du har mulighed for at annullerer eller udsætte din booking på følgende vilkår:

  1. Du kan afbestille indenfor 8 dage, og du vil få det indbetalte tilbagebetalt minus 25%
  2. Efter 8 dagen fra bestillingen, refunderes det forudbetalte ikke.
  3. Afbestillinge betragtes som foretaget, den dag Fotograf Thinna Aniella modtager mailen/afbestillingen.
  4. Skulle I afbestille efter 8.dagen og før 30 dage fra bookingsdatoen, skal de 50% af pakkens pris ikke betales.
  5. 30 dage før bookingsdatoen, skal 2.rate falde, og afbestilles der i tidsrummet 30 dage til selve bryllupsdagen, tilbagebetales intet af 1. eller 2. rate.
  6. Force majeure:
    Fotograf Thinna Aniella kan aflyse eller afbryde fotograferingen på grund af force majeure, hvorved forstås krig, optøjer, strejke, lockout, olie- og benzinrationeringer, grænselukninger, epidemier, natur- og forureningskatastrofer eller lignende hændelser. Ved force majeure er Fotograf Thinna Aniella forpligtet til snarest at underrette kunden. Der tilkommer ikke kunden nogen godtgørelse eller tilbagebetaling af indbetalte beløb.
  7. Ved dødsfald og ved fremvisning af dødsattest, tilbagebetales 50% af det indbetalte.
  8.  Ved indbetaling af hele beløbet på en gang, vil 2. rate, svarende til 50% af pakkens pris blive tilbagebetalt ved dødsfald eller aflysning af bryllup, medmindre det er inden for de 30 dage fra bryllupsdatoen, så vil der ikke blive tilbagebetalt noget. 
  9. Skulle I aflyse datoen og ønsker at rykke den til en anden dato, er jeg villig til at rykke datoen, men det forudsætter at jeg er ledig denne dato I ønsker at rykke til, og indenfor 2 år, ellers er forudbetaling tabt. Derfor vil det være en god ide at høre mig inden om jeg er ledig. Ændringer af dato kan kun ske en gang. Skulle I aflyse og rykke jeres bryllup indenfor de 30 dage fra jeres planlagte dato, flytter jeg gerne hele jeres indbetaling til ny dato, som forudsætter jeg er ledig denne dato, ellers vil hele jeres indbetaling være gået tabt. Hvis jeg er ledig, rykker jeg det hele, og ændring af dato kan kun ske en gang, indenfor 2 år, ellers er det hele indbetalingen tabt.
  10. Det er ikke fotografens ansvar at sørge for, hvis gæster eller andre der skal tages billeder af, ikke er til stede. Det er brudepar eller toastmaster, der skal koordinere dette. Lige som det heller ikke er fotografen ansvar, i tilfælde af dårlig vejr, at skulle på egen hånd, beslutte hvor billederne skal tages i steder for, på grund af dårlig vejr, i tilfælde af omlokalisering.
  11. Forsinkelser opstået forbindelse med kirke, ikke til tiden fremmødt brud eller gom. Forsinkelse i forbindelse med booket lokale til receptionen, i forbindelse med hotel arrangøren. Vil der kunne påregnes en ekstra omkostning i ekstreme tilfælder. 
Gode informationer

Når indbetalingen for det forudbetalte er sket, altså 1. rate, vil I få en bekræftelse på indbetalingen, og efterfølgende en mail fra mig, hvor jeg beder om jeres fulde navn og kontakt informationer. I bekræftelsen, vil ligeledes stå hvornår vi aftaler et telefonmøde, for at aftale nærmere om jeres detaljer, som regel en mdr. før fastsatte dato. Der skulle I gerne have det meste på plads.

Læs her om hvordan jeg behandler Person Data

Jeres billeder beholder jeg på ekstern harddisk og i skyen i 6 mdr. frem.

Alle billeder bliver leveret digitalt, i et online galleri med kode. Og her vil I kunne downloade billederne fra. De færdig redigeret billeder er tilgængelig i galleriet  1 mdr. frem. Hvor det anbefales at I downloader indenfor den mdr. Skulle I ikke have downloadet jeres billeder, og I på ny ønsker at få lagt billederne op i galleriet igen. Kan det sagtens lade sig gøre, mod en mindre gebyr på 500,-
Når jeg har afleveret jeres billeder digitalt